WSPARCIE OGÓLNODOSTĘPNYCH SZKÓŁ I PLACÓWEK SYSTEMU OŚWIATY POWIATU PILSKIEGO W PROWADZENIU SKUTECZNEJ EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ
Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej”.
Dofinansowanie w ramach Priorytetu 6 „Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)”
Działania 06.07 „Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe”
Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Całkowita wartość projektu: 2 309 533,28 zł
Kwota dofinansowania: 2 078 579,94 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 616 673,29 zł
Wkład własny: 230 953,34 zł
Data rozpoczęcia projektu: 2024-12-01
Data zakończenia projektu: 2027-03-31
Głównym celem projektu jest zapewnienie, w okresie od 01.12.2024 do 31.03.2027 r., równego dostępu do dobrej jakości kształcenia włączającego w 8 ogólnodostępnych szkołach, prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim poprzez:
- zwiększ. kwalifikacji i kompetencji zawodowych do pracy z uczniem niepełnosprawnymi i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 160 (116K i 44M) osób z kadry pedagogicznej,
- prowadzenie zajęć specjalistycznych, działań integracyjnych i przeciw dyskryminacji dla 720 uczniów (432K, 288M),
- dostosowywanie dostępności i warunków panujących w szkołach do zgłaszanych potrzeb społecznych.
Projekt będzie realizowany przez: Beneficjenta, to jest Powiat Pilski we współpracy z:
- I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej Curie w Pile,
- Zespołem Szkół Budowlanych w Pile,
- Zespołem Szkół Ekonomicznych w Pile,
- Zespołem Szkół przy Teatralnej w Pile,
- Zespołem Szkół Technicznych w Pile
- Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile
- Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile
- Zespół Szkół w Łobżenicy
Grupa docelowa w projekcie to 8 ogólnodostępnych szkół prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim, 160 osób z ich kadry pedagogicznej (116K, 44M) oraz 720 uczniów/uczennic (432K, 288M) w tym 7 osób niepełnosprawnych i 116 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Efekty, rezultaty Projektu:
- podniesienie kwalifikacji 26 przedstawicieli kadry szkół w zakresie pracy z ON oraz z SPE,
- podniesienie kompetencji 116 przedstawicieli Rad Pedagogicznych szkół w zakresie edukacji włączającej i pracy z ON oraz z SPE,
- poprawa dostępności 8 szkół zaangażowanych w projekt,
- wsparcie w zakresie skutecznej edukacji włączającej 8 placówek systemu oświaty,
- wsparcie 123 uczniów niepełnosprawnych i z SPE,
- nabycie przez 720 uczniów umiejętności rozpoznawania i przezwyciężania stereotypów oraz uprzedzeń, co przyczyni się do bardziej tolerancyjnego społeczeństwa szkolnego.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE
Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie (plik pdf.)
Załącznik 1. Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu - uczeń (plik pdf.)
Załącznik 2. Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu - nauczyciel (plik pdf.)
Załącznik 3. Informacja dotycząca przetwarzania danych (plik pdf.)
Załącznik 4. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w ramach projektu (plik pdf.)
Załącznik 5. Deklaracja uczestnictwa w projekcie (plik pdf.)
Zadania, które będą realizowane w ramach projektu w Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile:
ZADANIE 7. Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. zakup wyposażenia do gabinetu pedagogiczno-psychologicznego,
2. zakup wyposażenia do gabinetu rewalidacyjnego.
ZADANIE 10. Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla nauczycieli.
Zaplanowano studia podyplomowe dla 5 nauczycieli na kierunkach:
1. Terapia zaburzeń więzi.
2. Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna.
3. Oligofrenopedagogika z arteterapią.
ZADANIE 14. Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla uczniów.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczno-pedagogiczna - zajęcia indywidualne dla 8 osób,
2. zajęcia rewalidacyjne 1 grupa 4 osobowa,
3. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla jednej 10 osobowej grupy,
4. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla jednej 10 osobowej grupy.
ZADANIE 17. Zatrudnienie dodatkowego personelu - pedagoga specjalnego w celu zwiększenia udziału dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach zadania zaplanowano zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga specjalnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
ZADANIE 19. Wsparcie prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez działania ukierunkowanie na rozwijanie wśród dzieci/uczniów postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na np.: płeć, rasę, pochodzenie narodowe i etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy status społeczny i ekonomiczny.
W ramach zadania przeprowadzone zostaną:
1. innowacyjne warsztaty – symulacje niepełnosprawności,
2. warsztaty świadomościowe,
3. warsztaty można różnić się pozytywnie.
ZADANIE 20. Podnoszenie kompetencji N w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz z SPE poprzez warsztaty dla Rad Pedagogicznych.
W ramach zadania zaplanowano warsztaty dla członków Rad Pedagogicznych placówek objętych projektem w tym:
1. Edukacja włączająca,
2. Zaburzenia psychospołeczne rozwoju uczniów/nic,
3. Krótkie techniki motywowania,
4. Współpraca z rodzicami w procesie wychowawczym.
Harmonogram wsparcia w ramach projektu:
25.01.2025 r. - 06.2025 r.
Pedagogo specjalny Małgorzata Tausz
luty - marzec 2025 (plik pdf.)
kwiecień 2025 (plik pdf.)
maj 2025 (plik pdf.)
maj od 19.05.2025 (plik pdf.)
czerwiec 2025 (plik pdf.)
wrzesień 2025 (plik pdf.)
październik 2025 (plik pdf.)
Terapia psychologiczno-pedagogiczna indywidualna Dominika Wróbel
kwiecień - maj 2025 (plik pdf.)
Terapia psychologiczno-pedagogiczna indywidualna Ewa Ryczkowska
marzec 2025 (plik pdf.)
kwiecień - maj 2025 (plik pdf.)
czerwiec 2025 (plik pdf.)
Zajęcia o charakterze rewalidacyjnym z pedagogiem specjalnym Magdalena Górna-Orczykowska
kwiecień - czerwiec 2025 (plik pdf.)
czerwiec 2025 (plik pdf.)
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki Katarzyna Kucharska
marzec 2025 (plik pdf.)
kwiecień - maj 2025 (plik pdf.)
maj od 19.05.2025 (plik pdf.)
czerwiec 2025 (plik pdf.)
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego Bożena Fonrath-Korpal
marzec 2025 (plik pdf.)
